fbpx

המשבר הגדול הבא

5 מפגשים

הקורס המתקדם עוסק בארבעה עולמות שונים המרכיבים את הכלכלה: הריאלי, הפיננסי, המוניטרי והפסיכולוגי ובאמצעות הדיון והניתוח שלהם מנסה להביא להבנה מעמיקה של האופן בו פועלת הכלכלה בימינו. החשיפה לעולמות נעשית בקורס דרך סיפורם של -איזה כיף – משברים כלכליים: החל מאסונות טבע ומחלות בימי קדם, דרך המשבר הפיננסי הראשון, "השפל הגדול" ועד למשברים בני זממנו כמו משבר הסאב פריים ומשבר הקורונה.

למרות שהוא נקרא "מתקדם", הקורס לא מיועד בהכרח למי שיש להם ידע מוקדם, אבל כן לאלה שיש להם מידה מסוימת של בטחון ויכולת להכיל קורס יותר אינטנסיבי, עם יותר חומר יותר מורכב.

ההרצאות בקורס:

המשבר הגדול הבא

עוגות מכל הלב

על מאפייה קטנה בירושלים שתלמד אותנו איך לפתח כלכלה של מדינה

להביא לצמיחה או פיתוח כלכלי, הוא אחד האתגרים הגדולים בכלכלה ובחיים בכלל. בין אם מדובר במדינה, עיר בפריפריה או עסק פרטי – כולם רוצים לגדול, להשיג יותר ולשפר את הרווחה הכלכלית, ועובדה שזה לא תמיד מצליח.

ומצד שני – זה מאוד פשוט, ואתם לגמרי יודעים איך לעשות את זה. באמת. ובהרצאה "עוגות מכל הלב" אפילו נוכיח לכם את זה, כשתתנו בעצמכם יעוץ עסקי למאפיה קטנה ברחוב עזה בירושלים ותעזרו לה לצמוח.

אז פשוט או מאתגר? עד כמה אפשר ללמוד מסיפור של מאפיה על פיתוח של מדינה? והאם יש מתכון אחד מנצח? נגלה יחד בהרצאה.

מושגים:

המשבר הגדול הבא

החיים בבועה

קחו את הגלולה האדומה ובואו איתנו לעולם הפיננסי

העולם הפיננסי הוא באמת מופלא:
אוסף של כללים והסכמות שעליו מתבססת הכלכלה שלנו היום, ועם זאת מרבית הציבור לא מבין אותו בכלל. עולם מבוסס על אמון שגורם לנו ליחס ערך עצום לחתיכות נייר ומאפשר לנו להעביר משאבים בקלות בין יבשות ואפילו לתקשר עם העתיד. מערכת סבוכה שבעזרתה אפשר להימנע בקלות ממשברים שבעבר היו יכולים להחריב מדינות, אבל בגללה אנחנו חשופים למשברים מסוכנים הרבה יותר.

בהרצאה "החיים בבועה" נתוודע לראשונה בקורס לעולם הגדול הזה שאנו קוראים לו "פיננסי", נראה שהרבה מושגים שאנו מכירים בכלכלה שייכים דווקא אליו ונבין למה הוא מדהים, לא מוערך מספיק וגם שברירי מאוד.

מושגים:

המשבר הגדול הבא

על משברים ובייביסיטר

האם מצב הרוח של האזרחים משפיע על הכלכלה?

ככל שאנחנו מתקדמים בהבנה הכלכלית שלנו, זה נהיה יותר מוזר: מסתבר שלכסף, ניירות ערך והמצאות אחרות של האנושות יש יכולת להחריב או להציל כלכלה של מדינות, שכלכלה זה בעצם הרבה פסיכולוגיה ושכל זה קשור למשבר שעבר ענף הבייביסיטר בוושינגטון בשנות ה-60.

מושגים:

המשבר הגדול הבא

העשור האבוד

המשבר שהביא את ישראל לסף תהום ומה שאפשר ללמוד ממנו

דרך סיפורו של משבר כלכלי ענק שכמעט הביא את ישראל לפשיטת רגל, נסביר מהי ריבית ואיך היא משפיעה על חיינו, למה אינפלציה זה דבר כל כך מפחיד ואיך כל זה זה קשור למהירות שבה אנחנו מבזבזים את המשכורת שלנו?

מושגים:

המשבר הגדול הבא

איך לצאת מהמשבר?

ארבעת העולמות של הכלכלה מתאחדים כדי להוציא אותנו מהבוץ

כשכל הכלים על השולחן, נפנה להתמודד עם משבר הקורונה ומשברים עתידיים אחרים שאנחנו עלולים לפגוש. נציג את הדינמיקה שבה משבר מתדרדר, נחשוב איך יכולה להתמודד עם זה הממשלה, ונשתמש בכלים שרכשנו כדי לנסות לענות סוף סוף על השאלה – איך יוצאים מהמשבר?

מושגים: